EnchilladasTajm!


Det är konstigt hur vissa dagar på jobbet kan kännas så fruktansvärt långa! Idag var en sådan dag. Dagen har inte varit tråkigt på något sätt, tvärtom har vi skrattat mest hela eftermiddagen, men klockan tycktes aldrig vilja slå fem! Jag tror klockorna i kommunhuset spökar med mej ibland.

Nu är jag hemma hur som helst och jag ska strax sätta mej med Högskoleprovsplugget.
Kan ni begripa att jag betalar hundratals kronor för at få gå upp tidigt på lördag morgon, gå till den lokalen som annars är min arbetsplats och skriva ett prov som tar HELA dagen. Det är ju totalt vansinne! 

Nu till det som gör magen glad,
Anna! Här kommer veckans recept:

Jossans feta enchilladas
(feta som i fräcka, inte tjocka)

Handla:
Mjuka tacobröd
Köttfärs
tackokrydda
kidneybönor
gullök
paprika
sallad
gurka
riven ost 
gräddfil
Knorrs vitlöksmix

Gör såhär:
Sätt på ungen på 150 grader. Fräs gullöken och i med färsen. I med tacokryddan och sist bönorna och paprikan(skuren i bitar). 
Smöj en regäl form. Lägg en klick av färsgojan i varje bröd och rulla ihop. Strö lite ost på. In i ungen i ca 10 min.
Tips! Vrid ungen till "Grill" de sista minutrarna så får dolmarna en fin färg också!
Hacka grönsakerna och blanda kryddmixen med gräddfilen.
Klart!

 
 


Kommentarer
Postat av: Anna

åhh mums det är ju riktig anna mat :) giller att du har skrivit skuren paprika hehe det va riktat till mig :P haha ses i veckan puss

2009-10-22 @ 22:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0