Idag blev jag lite rädd för mej själv



Det händer något väldigt obehaglig med mej när jag diskar. Det finns inget i denna värld som jag tycker är så tråkigt som att diska. Det är rent av plågsamt. Jag står där och tittar på disken, efter många om och men bestämmer jag mej och sätter igång. Till saken hör att jag är rätt usel på att diska, jag är långsam och det blir sällan helt rent. Så står jag där, arg som ett bi och diskar å diskar och det känns som att någon fyller på med mer skitig disk i andra änden. Jag kommer på mej själv att jag står och biter ihop käkarna, så hårt att det framkallar huvudvärk. Kommer någon ivägen vräker jag vanligtvis ur mej något spydigt och trubbigt till svar. Till slut brukar det ändå bli färdigt och en lugn och skön känsla sprider sig i mej"-Det där var väl inte så farligt". Tänker jag, och trallar iväg.

Men idag, är inte som alla andra dagar. Idag fick jag ett diskbryt för första gången, på riktigt. Det började med att jag och C hade varit och storhandlat. Det var fullt med matkassar i köket och jag försökte packa upp dem, börja laga mat och ta disken på samma gång. Så bränner jag mej på det skollheta diskvattnet;"-AAAAAAAJ!!" vrålar jag. Kyler med lite kallt och fortsätter tålmodigt diska vidare. Sedan ska jag diska, den värsta sorten, den stora tunga formen men fastbränd mat på, då är det en vass kant på den och jag skär upp fingret. Jag lägger av ett nytt vrål och C plåstrar om mitt sarjade finger. Lite paus och sedan på't igen. Då, mina vänner, då välter jag den stora helvetespannan med varmt vatten Ö-V-E-R mej själv."-MEN DET VAR DÅ SJÄLVA FAAAAAN!!!!!" NU DISKAR JAG INTE MEEEEEER!" Hör jag vem själv vråla, kastar diskborsten i väggen och springer därifrån.

Moget, tänger ni, moget. Och det var väl det jag också kände efter att ha smält igen sovrumsdörren och svalt hårt för att inte tårarna skulle tränga fram. Det är som att disk-satan sätter klorna i mej och sedan kommer jag inte loss.

En stund senare lagade jag i allafall klart maten, det blev rätt så gott...  och nu och jag helt slut.




sarjad diskare


Kommentarer
Postat av: baken

såna köksbryt är hemska...tror inte köket är nån plats för mig helt enkelt, förutom matbordet då:)

2009-09-14 @ 22:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0