Grundlurad


Jag hade förberätt mej på en lysnade svensk serie i tre delar med start igår 21:00. Det fullkomligt vimlade av duktiga svenska skådisar på trailern och det hela skulle utspela sig på sköna, mystiska gotland.
Så där hade jag kurat upp mej i favohörbet i soffan, väntade med spänning! Äntligen lite kvalité efter sommaren alla repriser.

Så drar det igång! Vackra bilder av gotland sveper förbi och de skickliga skådelarna ploppar upp en efter en i rutan. Men det är något med ljudet, är det osyknat? eller är det min tv som bråkar? Men sedan förstår jag. Det är dubbat. Större delen av skådespelarna är inte svenska en gång, de är tyska och svenska röster är pålagda. Jag blir med ens riktigt, riktigt upprörd! Vad tror dom på tv4? att vi sväljer den här skiten med hull och hår?! Att vi inte märker något? Jag försöker titta en stund ändå, jag vill ju så gärna att den ska vara bra... men sen ger jag upp. Jag känner mej inget annat än lurad.



Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vet det va alldeles förjävligt!! mcyket besviken här med!! hur va det i sommarstugan?? puss

2009-09-14 @ 12:17:12
Postat av: elin.e

JAg blev så förbannad att jag skickade iväg mass sms, fick du inte det? Jag pallade inte att fortsätta kolla!!

2009-09-14 @ 12:45:52
URL: http://elineeriksson.blogg.se/
Postat av: baken

satsa på att se marie hermanssons "bokserie" istället den fick bra kritik, samma dag o samma tid, svt vinner!

2009-09-14 @ 12:57:29
Postat av: Emma

kan inte annat än att hålla med...fasen vad jag hade sett fram emot den här serien...böckerna är ju bra liksom!!

2009-09-14 @ 13:02:44
URL: http://lulockballon.blogspot.com/
Postat av: Fanny

Det var rent fördjävligt! Man kunde inte avgöra vem som sa vad och alla bakgrundsljud hade mystiskt försvunnigt. Riktigt lågt.

2009-09-14 @ 22:14:21
Postat av: Hanna

håller med på alla punkter! katastrof dåligt!!

2009-09-14 @ 22:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0