Himmel eller helvete


Det finns ett ställe som jag håller mej så långt borta ifrån som möjligt. Ett ställe som många andra finner en stor glädje i att besöka. Ett ställe som man nu kan följa hemma från tvsoffan på måndagskvällarna, just det,
Gekås Ullared!

Jag har varit där en gång, det var min första och sista gång. Det var bland det värsta jag har upplevt! Gå där och trängas blad tvettiga tjockisar som inte tvekar att köra in i dej om du råkar stå i vägen. Så fyller de sina vagnar fulla med massa skit, åker hem till sina fula hem och knör in skräpet.
Det är ju så man vill spy.

Och är det verkligen så vasinnigt mycket billigare på detta shopping-mecca? Jag tvivlar. Med tanke på bensinen man betalar för att komma dit och tillbaka, plus allt man handlar på sig som man egentligen inte planerat att köpa.

Jag tror mitt problem bottnar sig i den vedervärdiga överkonsumtionen. Att folk blir som höga när de rullar ut på parkeringen med en vagn full till brädden. Att se deras nöjda fejs när det shoppat upp pengar som de istället kunde lagt på tex en semsterresa med familjen.

Det kan hända att jag inte har det "rätta ögat", att jag inte ser alla fynd man kan göra. Men även om jag skulle göra fynd och spara flera hundra kronor så är jag inte säker på att jag tycker att det är värt det. Köra 40 mil fram och tillbaka, handla och trängas i den mest ocharmiga miljön man kan tänka sig och käka en slibbig korv till lunch på stående fot. 

Nej, jag betalar hellre fullpris, tittar och testar mina varor i lugn och ro och går ifrån butiken med hälsenorna i behåll.






Kommentarer
Postat av: Muffinsmartin

Jag har en canon EOS 400d :D

2009-11-17 @ 14:04:45
URL: http://muffinsmartin.blogg.se/
Postat av: Hej

Håller med dig om överkonsumtionen, den är hemsk och jag får nästan ont i huvudet av det när jag är där. Men det är inte bara tvettiga tjockisar där. Saker blir lite till vad man gör dem också. Jag kan tycka mig finna tvettiga tjockisar, skitsaker och alla sorters människor som springer in i en på stan. Och sliskiga korvar finns det i stan med. Kanske öppna sinnet och res utomlands lite?

2009-12-02 @ 17:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0