"tänk inte på tvätten älskling, den tar jag!"




Vi tvättar ïkväll, efter en resa blir det mycket tvätt. Så gick C iväg till en vän och jag lovade hämta upp sista tvätten när det var färdig. Sen glömde jag av det lite granna. ops! får skynda ner, men va fasen... det är ju kolsvart ute! Jag vill inte gå ut i det där mörkret!" (för att komma till våran tvättstuga behöver man gå ut på gården och in i grannhusets källare)

Så jag ringde C och sa att han får möta mej där nere sen för jag vågar inte ge mej ut och ner i den källaren i mörkret ensam.

Men så slog det mej... Hur har jag tänkt att jag ska kunna tvätta sen, när det s t ä n d i g a  mörkret biter i? när det blir november och kolsvart fyra månader framöver? Ska jag telepatisera upp tvätten till lägeheten kansk?!(åhh guud va skönt det hade varit förresten)

nää, ska man bo i detta land så finns det inte utrymme för någon mörkerrädsla. Man får helt enkelt riskera att bli våldtagen och nedstucken varje gång man hämtar tvätten!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0