finns det något ord som klingar så fint som ordet...

...semester? Jag älskar att säga det ordet, semester, semester, semester! Och det är det jag håller på med just nu, har semester, lyckos mej.

Jag har varit ute i Kärlingesund hos mormor och morfar. Det finns få platser som jag mår så bra av. Jag mår så gott av att vara där. Inte bara för att man blir uppassad med god mat o fika stup i kvarten, utan för att jag känner mej så hemma där. Det är så lugnt o skönt. Där finns inget internet, på tv:n får man hålla tillgodo med kanal 1 och 2 (4:an om man har tur) och där finns igen video. Att göra "ingeting" är helt okej.

En teori varför jag har ett så starkt band till stugan är att det är det ändå stället som vi har kvar där jag har vuxit upp som barn. Som liten så bodde vi på några olika adresser och i mitt andrahem, mormor o morfar hus på Vimpellgatan, bor det också en ny familj. Jag har trivts jättebra i de husen vi bott i, lekvänliga trädgårdar och nära till kompisar. Men det är något särskilt med att gå samma stig ner till sjön som man gjorde när man va liten, plocka hallon från samma buskar, sova i samma laka. Jag är väldigt tacksam att jag har ett sådant ställe som jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på. Ett ställe som jag kan längta till så att det värker i mej när vintermörkret är sådär ihärdigt att man tror att ljuset aldrig ska hitta tillbaka.











Idag är jag hemma i stan igen. Imorgon är det bröllopp och det ska bli så kul!

Nu ska jag gå och köpa rödvin och comped plåster.

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0