jag har en vän...

...hon heter Anna. Anna är härlig och duktig på många saker. Men en sak tycker hon är svår. Hon har svårt o komma på vad hon ska laga för mat. "A det blir ju spagetti o köttförssås, eller en pizza. I bästa fall käkar vi hos chriostoffers föräldrar".

Därför tänkte jag såhär att jag ska tillägna anna de recepten som ja kommer upp med här på bloggen. Jag är ingen stjärnkock själv, men jag har åtminstånde intresset.

Så här Anna, kommer första receptet!

Italiens korvsallad

ett paket tjocka korvar (gärna lite kryddiga och gärna de med hög kötthalt)
pasta, typ Penne (snabbmackaroner funkar inte!)
1pkt. bacon
rucolla
körsbärstomater
gurka
rödlök
soltorkade tomater
fetaost
1pkt. Knorrs Grekiska salladsdressing (står på hur du blandar den)

Koka pastan och låt den kallna, Stek korven och baconen. Låt de rinna av sig på lite papper. Hacka grönsakerna och blanda sedan allt tillsammans.

Pestokräm:
3msk Cream fraich
1mask pesto




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0