Längtar!




Mitt älskade, underbara, fina Melodifestivalen! Nu är de 27 bidragen klara, dock inte artisterna. Jag är väldigt sugen på att åka till Stockholm nästa år och se finalen på plats, det är ju trots allt året höjdpunkt :) Jag bara hoppas att inte Petre Mede leder programmet nästa år, jag tycker hon är oproffsig och elak.


om min kärlek till Melodifestivalen...
Ändå sedan jag var liten har jag varit förtjust i Melodifestivalen.Detta sprakande, glittrande spektakel som sätter Landet-Lagom i gungning under ett par månader om året! Jag försöker se en deltävling på plats varje år. Jag älskar att plötsligt är det helt okej att dra på sej en osmaklig paljettklänningen, vira in sej i fjäderboan och sörpla i sej billig skumpa!
Sedan kan väl kvalitén på de olika bidragen diskuteras, jag vet, men det är liksom så det ska vara. Och vare sig man gillar jippot eller inte så har ALLA en åsikt. Jag tycker det är helt underbart! Det finns inga människor som är så fulla av kärlek & glädje som schlager-fansen.
I LOVE IT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0