Jävla annanas-växt!



Jag känner mej väl inte rikigt hundra än med min nya hårfärg, de "ljung-lila" slingorna.
Rara frisören:"-Lila kommer SÅ stark i höst! alla nyanser."
Jag: "-asså det säger du.. hmm.. aa, jo."

Just nu matchar min käft iof rätt bra med frillen. Efter ett par glas rödvin i goda vänners lag är tänderna, likt håret, vita med lila inslag. Det känns ju festligt! om än något övermatchat.



Det känns bra med fredag. Och det menar jag verkligen. Den här veckan har varit en jävla bergodalbana vill jag lova. Så nu ska det bli gott att gå på helg.

Imorgon åker jag och C till sommarstugan. Jag pratade med mormor innan, hon ringde mej på jobbet. Det lät ungefär såhär:
"-ÅÅÅ JOSSAN, va roligt att ni åker ut!! (själv är de bortresta)"
"´Det är baaara att åka ut. Baaara att vara där...  Men tror du att du har lust att vattna blommorna, de är inte många. Förresten!! en blomma är lite speciellt, present från Berit, visst någon slags annanas-växt. Så den får du inte vattna i krukan, den ska vattnas direkt på blanden. Förstår du det?! Direkt på B L A D E N ! inte i kurkan, det är visst nån slags annanas-växt.
"och grillen, om ni vill grilla alltså, det gör ni som ni vill, den står på baksidan. Och vi använder en såndär gaffel vettu, du vet som man sätter i väggen och sedan lägger i kolen. Kol finns! det behöver ni inte köpa! Och förläningingssladd till gaffeln hänger också på baksidan, VISST GÖR DEN DET BERTIIIIL??!, ja den ska hänga där säger morfar. Ska ni ha med er kompisar?! hur som helst så ligger det fullt i båtsaker i gäststugan bara så du vet, men de får ju hemskt gärna sova uppe i huset. Ta vad ni vill i kyl och frys!!Jätteskoj att ni åker ut jossan, jätteskoj!!!

Jag har svårt att släppa det där med annanas-växten. Den lät så viktigt för mormor. Som jag ser det så finns det två senario.
1. Jag glömmer annanas-växten, den vissnar och dör.
2. Jag kommer ihåg annanas-växten! men vattnar den fel, den vissnar och dör.


Puss & Godnatt på er!




Kommentarer
Postat av: elin.e

hello pressure! men försök ha en helfin dag ute i stugan nu!

2009-09-12 @ 08:31:56
URL: http://elineeriksson.blogg.se/
Postat av: Emma

Hur gick det med den jävla ananasväxten?

2009-09-14 @ 08:51:30
URL: http://lulockballon.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0